Studio animacji – proces tworzenia

Studio animacji

Zacznijmy od tego czym jest studio animacji.

Studio animacji to zbiór indywidualności – artystów – którzy chcą tworzyć piękne dla oka ilustracje oraz animacje. Nie ma takiego studia, które by nie wkładało pasji w to co robi. Kropka.

Jest to swego rodzaju fabryka, w której są różne taśmy produkcyjne. Owe taśmy nazywają się:

  • brief i referencje
  • scenariusz i storyboard
  • ilustracje
  • animacja
  • udźwiękowienie

Porozmawiajmy jeszcze chwilę o wartości i korzyści animacji.

Wartość animacji

Według badań nad video marketingiem stwierdzamy, że animacje są najszybciej rozwijającym się medium. W świecie gdy liczy się dla nas czas i nie chcemy spędzać nie wiadomo ile godzin na czytaniu, animacja staje przystępną formą dla każdego użytkownika. Tekst zastępujemy ilustracjami i animacjami, które często trafniej przekazują to co chcemy powiedzieć.

 

Ludzie wolą obejrzeć 2-minutowe wideo niż poświęcić 15 minut, na czytanie tych samych informacji.

 

Masz produkt lub usługę, którą chciałbyś opisać w przystępny sposób? Przykładowo dla wielu osób tematy związane ze sztuczną inteligencją, bitcoinami czy inne tego typu zagadnienia są swego rodzaju odległą przyszłością i tajemnicą. Jednak mijamy się tu z jednym – to już jest dostępne i rozwija się coraz prężniej aczkolwiek dla wielu z nas pozostaje to zagadką. Zamiast dużej ilości tekstu z żargonem technicznym możemy przedstawić dokładnie ten sam temat w prosty i angażujący sposób.

 

Z opinii naszych klientów wiemy, że animacje poprawiają jakość treści i sprawiają, że użytkownicy zostają dłużej na ich stronach i chętniej dowiadują się więcej na dany temat.

 

Więcej informacji znajdziesz tutaj – czy warto inwestować w video explainer.

 

Proces – zacznijmy wspólną podróż

Proces tworzenia animacji jest zawsze ciekawym doświadczeniem. Tak jak wspomniałem wcześniej – studio animacji to swego rodzaju fabryka. Każdy etap produkcji jest tak samo istotny. 

Zaczynajmy!

Brief i referencje

Zaczynamy od rozmowy o tym czego potrzebujesz. Kładziemy nacisk na zrozumienie Twojego produktu bądź usługi i na podstawie tego wspólnie robimy burzę mózgów aby zaproponować formę oraz styl animacji, jaki może pasować do naszego projektu. Zbieramy referencje i myślimy nad wstępnym zarysem całej animacji.

Scenariusz oraz storyboard

To jest moment, w którym czas założyć słuchawki z dobrą muzyką i zacząć pisać scenariusz. Brief oraz scenariusz są podstawą do jakiejkolwiek dalszej pracy, więc kluczowe jest to abyśmy mieli wypracowaną wspólną wizję animacji. Scenariusz tworzymy w oparciu o brief oraz informacje jakie dostaliśmy od Ciebie jak i referencji, które zebraliśmy. Staramy się jak najbardziej skrócić i uprościć formę aby animacja nie była przeładowana i przytłaczająca dla potencjalnego odbiorcy. Scenariusz zawiera tekst lektora oraz na jego podstawie przygotowujemy opis scen. Nad scenariuszem pracujemy aż osiągniemy satysfakcjonującą wersję.

Gdy wersja scenariusza jest już uzgodniona, przystępujemy do tworzenia storyboardu – prostych ilustracji czy kresek, które mają przedstawić wstępną wizję tego co będzie znajdować się na ekranie w danym momencie.

 

Ilustracje

Wkraczamy na linię produkcyjną, gdzie zaczyna się tworzyć magia obrazu. Na podstawie zebranych referencji oraz storyboardu przystępujemy do prac nad ilustracjami. Dobrze przygotowane ilustracje są często nawet bardziej istotne niż sam płynny i dobrze zaprojektowany ruch. Do wglądu wysyłamy parę ilustracji abyś mógł ocenić czy dany styl faktycznie Tobie pasuje.

Animacja

Czas na tchnięcie życia w ilustracje. Ilustrator przekazuje swoje prace do animatora, którego zadaniem jest wprawienie wszystkiego w ruch.

Udźwiękowienie

Nagranie lektorskie zaczynamy w połowie lub pod koniec prac nad samą animacją. Wcześniej pracujemy na tak zwanym “pilocie”, który pomaga nam w czasowaniu animacji.

Lektor to nie wszystko. Muzyka oraz efekty dźwiękowe są równie istotne co sama animacja. Dzięki takiemu zestawieniu odbiorca jest jeszcze bardziej zaangażowany w oglądanie animacji oraz możemy podkreślić wydźwięk pojawiających się elementów. Z resztą… kto nie lubi potupać sobie nogą do dobrej muzyki?

Podsumowanie

O to cały proces tworzenia animacji. Od początku do końca przechodzisz z nami przez każdy etap produkcji. Czas trwania całej produkcji dla standardowej animacji video explainer to około 6 tygodni.

Naszym celem jest dostarczenie Ci animacji, którą możesz się pochwalić i być dumnym ze współpracy ale również abyś czuł się bezpiecznie, że jesteś w dobrych rękach. Jesteśmy w stałym kontakcie i masz wgląd w każdy aspekt naszej pracy.

Produkcja animacji to proces, w którym spotykają się Twoje potrzeby i nasze kreatywne podejście do tematu aby stworzyć ładną wizualnie oraz łatwą w odbiorze animację a jej finalny efekt możesz puścić w świat.

Tworzenie animacji – porady

Zadbajmy o krótką formę i dobry wydźwięk

Z naszej strony zawsze radzimy klientom aby animacje miały krótką formę. Animacje typu video explainer zazwyczaj trwają do dwóch minut. To odpowiednia długość animacji, która nie będzie przeciągnięta i jest na tyle angażująca, że użytkownik obejrzy ją z zaciekawieniem. Dłuższe animacje często stają się nużące i zbyt długie a przecież nie o to chodzi, prawda?

Często lepszym rozwiązaniem jest zrobienie dwóch krótszych animacji dokładniej pokazujących czy wyjaśniających dane zagadnienie niż jedną dłużąca się “instrukcję obsługi”.

Zacznijmy wspólną podróż i stwórzmy razem animację!

Ilustracja do animacji video explainer